Reclame die je niet gemist mag hebben
Printspiratie van Ikea in infographics
Zo, dat is lang geleden dat ik een infographic heb gezien in een printuiting. Ikea doet het gewoon en flikkert er gelijk het hele assortiment in. Slimme zet, toffe print. Voor bedden, BBQ's en banken.
Trends en ontwikkelingen
Open letter to Grey Singapore: Why I will never hire you
Dit is een mooie situatie.
Grey Singapore ontwikkelde I Sea, een app waarmee je kan helpen om boten te spotten in de zee waarvan je vermoedt dat er vluchtelingen op zitten.
Doel: een organisatie erop af sturen die de vluchtelingen kan gaan helpen.
Want: de zee is veel te groot voor één persoon om te scannen en iedereen met een smartphone kan helpen.
De case won een bronzen Leeuw in Cannes in de categorie mobile. Superrrrrrvet. Tot dat de hele wereld erachter kwam dat de case helemaal niet bestond. Althans, het idee is er, maar de app werkt helemaal niet zoals de casefilm doet vermoeden.
Een marketeer schrijft een post met de titel "Open letter to Grey Singapore: Why I will never hire you" en het hele internet staat op zijn achterpoten.
"HOE KAN ZO'N CONCEPT WINNEN?!!11!!!!????"
... cliffhanger. Vervolg in het volgende kopje...
... want: Grey bracht netjes de Leeuw terug.
Kijk maar. Grey ziet in dan ze eigenlijk ook niet zo heel eerlijk hebben gewonnen. Soort van. En brengt de Leeuw terug.
Daarmee is deze kous af, maar is de discussie wel gestart. Met véél concepten die scoren op innovatieve slagkracht, moet je er wel voor zorgen dat het echt bestaat. Hoe gaat een jury daarmee om?
Ik gok dat daar wel een drempeltje voor wordt opgeworpen komend jaar bij de inzending.
Rethinking the Chat Interface: want die is kapot oud
Toffe vingeroefening van een UX'er / Designer die vindt dat we al die tijd nog steeds achterhaalde chat interfaces gebruiken. Meer overzicht, meer korte snellere interacties en meer informatie met micro interacties.
The Invisible Man laat zien dat het de goede kant op gaat met 360 films
Yes! Van Nederlandse bodem, deze toffe 360 film. Geen zichtbare stitchlijnen, toffe mini effecten om focus aan te brengen en prima acteurs.
Longreads die het lezen waard zijn
Inzichtvol artikel over de groei van een startup door een gedreven founder
Breather is een Airbnb voor (tijdelijke) kantoorruimte. Denk aan brainstorm locaties en zulks. Oprichter Julien Smith schrijft een mooi artikel hoe hij persoonlijk zorgde voor groei van de startup. Met grafieken en slimme inzichten.