BOMVOL. Veel vette campagnes en trends. O.a. Nike die hebberig maakt met sneakers mini-docu, een kijkje in de keuken van Batman en een pen gemaakt van een kogelhuls voor Reporters Without Borders.
Check 't. En laat vooral even weten als je m'n wekelijkse overzicht een beetje tof vindt.
Reclame die je niet gemist mag hebben
Nike maakt je hebberig met Masters of Air
Vette mini-docu van nog geen 10 minuten. Hoe extreme fans het merk Nike zien. Man, ik heb me nog nooit zo sterk de behoefte gehad aan nieuwe sneakers, als na 't zien van deze docu. Wist je trouwens dat één van de meest gewilde Nike Air sneakers, de Nike Air Max 1 Albert Heijn is? https://www.youtube.com/watch?app=desktop&feature=player_embedded&v=bNzmKrJBJ8c.
Transavia zegt: je vakantie wacht op je
De beste manier om iemand te overtuigen om iets te kopen, is om te laten zien hoe jíj het zou ervaren. Transavia speelt daar lekker slim op in. Bekijk ook vooral de andere uitingen uit dezelfde campagne.
If Carlsberg did Chocolate Bars
Chocolate bar. Snap je 'm?
Zo plat, maar zo goed uitgevoerd. Lekker hoor.
Een kijkje in de keuken van Bruce Wayne
Benieuwd hoe de Bat Cave eruit ziet? Google ging langs op de filmset om er een authentieke Street View van te maken. Geinig om door alle details heen te klikken. Lekker gedaan.
Reporters Without Borders: The weapen
Nog zo'n flauw woordgrap-ding. Weapen. Toch het vermelden waard, want ik ben een sucker voor producten vanuit campagnes (zoals First World Problem Pills en Alzheimer Socks).
DDB Hamburg ontwikkelde voor Reporters Without Borders een pen, gemaakt van een kogelhuls. Met een prijskaartje van €99,- een kostbare stukje schrijfgerei. Toch een vet ding.
PaperMap laat je bouwprojecten zien in interactieve vorm
Bouwprojecten zijn saai, leveren overlast op en lijken nooit te eindigen. Hebben ze in Londen ook mee te maken. Schaamteloze copy-paste uit dit Adfo artikel;
Een bezoekje aan Greenwich Peninsula Paper World geeft je echt het gevoel dat je een tour krijgt door het gebied, waarbij jij de touwtjes in handen hebt. En door de bijzondere uitvoering van de site is dat zelfs een goed tijdverdrijf als je geen interesse hebt in een penthouse op het Peninsula.
Fraai stukje interactief werk.
Trends en ontwikkelingen
Microsoft claimt met HoloLens de term 'Holoportation'
Kijk de video, want het is echt sick. Met behulp van een stel 3D camera's, is het mogelijk om je in een ruimte te wanen waar andere mensen zijn, ook al zijn ze 1.000den KM's verderop.
Niet zo gek dat dit kan, maar het effect ziet er waanzinnig uit en ik kan me voorstellen dat de werkelijkheid behoorlijke emotionele impact kan hebben.
Eerste FAA goedgekeurde urban drone delivery
De FAA, Federal Aviation Administration, houdt het drone-gebruik in de USA goed aan banden. Logisch ook. Toch geven ze Flirtey, een bezorgdienst, goedkeuring om in een bewoond gebied bezorging te doen met drones.
En dat is best een behoorlijke stap voor de drone delivery markt.
Samsung zet stap in China met introductie van Samsung Pay
Zeg. Dat mobiel betalen, gaat dat nog ergens naartoe?
Langzaam maar zeker. Vooral nu Samsung Pay uitrolt in China (het land waar mobiel betalen al gemeengoed is, maar dan met name gefaciliteerd door banken).
Let maar op. Als het daar voet aan grond krijgt - wat logisch is, aangezien het in China al behoorlijk is ingeburgerd - mag de rest van de wereld er vast ook mee spelen.
Geen advertenties in de rechterkolom: impact op SEA & SEO
Orange Valley zocht uit: heeft de nieuwe uitingsvorm van de zoekresultaten binnen Google impact?
tl;dr:
- Het verschilt per sector.
- CTR stijgt (met name in topposities, logisch).
- CPC blijft nagenoeg gelijk.
KLM zet Facebook Messenger in voor vluchtinfo
Dit is best geniaal. KLM gebruikt Facebook Messenger om mensen berichten te sturen met de laatste vluchtinfo.
Waarom geen WhatsApp? Omdat dat nog lang niet zo lekker open staat als Facebook Messenger. Slimme zet. Ongetwijfeld een goede gebruikerservaring.