Minder woorden. Meer plaatjes. Want tjonge, wat een bomvolle week met véél vette campagnes en ontwikkelingen (blame Facebook met hun F8 Conferentie).
Komt-ie!
Reclame die je niet gemist mag hebben
VELUX Virtual Reality case online!!111!!1!!!
Kijk. Het. Shinen! De case van VELUX Virtual Reality staat live. Retetrots dat ik hier aan heb mogen werken. Check die case dan!
KING x stoepkrijt voor Koningsdag
Lekkere actie. Stoepkrijt bij je rol pepermunt. Zo weet KING weer leuk uit te pakken op Koningsdag. En het persbericht is gekrijt.
Mr Robot: Hack Society in Italië. Vette geïntegreerde campagne.
Hoe introduceer je een serie? Nou zo dus. Tering lekker multimediaal aangepakt. Alle middelen die naadloos op elkaar aansluiten. Like it.
Minuutje over? Bel even met Zweden: +46 771 793 336
De hijacks van Twitter accounts kennen we nu wel. Een telefoonnummer introduceren, dat is pas een goed idee.
Tof om ambassadeurs aan je te binden die de telefoon oppakken. Kijk maar naar de casefilm.
Visit Ireland. Natuurlijk met virtual reality. Gemixt met fysieke omgeving
Had je de VELUX case al bekeken? Natuurlijk. Wat er zo sterk aan is, is dat de fysieke wereld versmeld met de digitale omgeving. Iets wat Visit Ireland ook doet. Kijk maar ff. Dikke tip van Rudi trouwens.
... en óók Merrell versmelt fysiek met digitaal in virtual reality.
Ho eens. Nóg meer versmelting van fysiek met digitaal. In deze case voor Merrell, een outdoor sportmerk. Met reden een FWA gewonnen. Toffe case.
French Road Safety: Loss of control
De voorlichtingscampagnes voor veilig verkeer gaan tegenwoordig allemaal om het tegengaan van het gebruik van de mobiele telefoon in het verkeer. De uitingen met kapotte smileys en kinderen met WhatsApp textvlakken eroverheen kennen we nu wel.
Daarom is dit wel een parel van een campagne. Craftwerk. Dikke executie. Love it.
... al kan je natuurlijk ook gewoon de realiteit laten zien.
Met de realiteit kom je ook een heel eind. Zoals SR22Agency doet. Een video van een weg. Daaruit gefilterd wie waardoor wordt afgeleid.
Cats With Hats - GoDaddy
GoDaddy heeft sterke campagnes waarin vaak nogal bizarre hobbies of werk centraal staan. Zo ook de laatste spot. Met Gato Chapeau in de hoofdrol. Een website waar kattenhoedjes worden verkocht.
Craftwerk voor Robin Wood: Destroying Nature is Destroying Life
Craft pareltje voor Robin Wood. Check vooral de Behance pagina van de artiest voor alle details in de platen.
Ikea introduceert een app waar je één foto mee mag maken
Ter promotie van de art collectie van Ikea, een app waar je maar één foto mee mag maken. Lekker.
Trends en ontwikkelingen
Domino's Zero Click pizza ordering app: bestellen zonder te klikken
Domino's heeft het Anyware programma. Een filosofie om overal en op alle verschillende manieren pizza te bestellen. De laatste toevoeging? Een app waar je zonder enige vorm van input je pizza bestelt. Best geniaal.
Ho-ly shit. A fleet of self-driving trucks just spent a week cruising through Europe
Niet alleen selfdriving cars, maar ook self driving trucks. Gaaf dat 't kan.
Steam laat zien wat de HTC Vive kan
De HTC Vive. Als het goed is krijgen we 'm bij Kaliber komende week binnen. Ondertussen laat Steam zien, met een behoorlijke emo video, wat dat ding kan.
GoPro komt met een FLUT oplossing voor virtual reality
Really? GoPro lanceert een rig waar je je GoPro's goed in kan hangen. De Omni. Beetje een teleurstelling.
... en ondertussen lanceert Facebook een 360 video camera.
Logische stap. Nu ze 360 video ondersteunen en Oculus hebben gekocht, was het een kwestie van tijd tot ze zelf met een camera zouden komen. De Surround 360 heet-ie.
Naast een camera, nóg meer nieuws van Facebook
Facebook lanceerde méér. Zoals chatbots, een manier om makkelijker chats te starten (met Snapchat-like codes) en een roadmap van 10 jaar.
Mark my words. Ze zetten dik in op de Messenger. Dat gaat groot worden :-)
Longreads die het lezen waard zijn
Ars VR headset showdown—Oculus Rift vs. HTC Vive
Ars Technica (nerd alert) zette een vergelijking online tussen de HTC Vive en de Oculus Rift. Kijk maar ff.