Reclame die je niet gemist mag hebben
Dove legt werkelijke schoonheid bloot met een hartslag
Dove doet weer een tranentrekkertje.
In de categorie Real Beauty Sketches laat Dove wederom zien wat werkelijke schoonheid is. Dat je echte schoonheid niet vindt bij een topmodel, maar bij een (vrouwelijk) familielid. Deelnemers krijgen een hartslagmeter om. Zo wordt gemeten waar de hartslag het meeste omhoog gaat.
Natuurlijk is dat bij de familieleden het geval. Lekker janken. Mooi geproduceerd.
Toyota beloond bestuurders bij telefoonloos autorijden
Zo simpel en vast eerder gedaan. Toch fijn om even vast te leggen. Toyota geeft Japanners de mogelijkheid om de rit vast te leggen. Gebruik je je telefoon niet? Dan krijg je een voucher voor koffie.
Dat werkt als volgt:
- Zet de app aan
- Leg je telefoon neer (op de kop)
- En registreer zo je rit
Simpel. Slim. En goed.
Wie is Louise Delage? Een Instagrammer die je laat zien dat alcoholisme niet snel is te herkennen
Louise Delage. Je zou denken: hipstermeisje in een grote stad die in de zon geniet van een wijntje.
Maar dan. Op. Elke. Foto.
En dat is precies de boodschap. Het valt je in eerste instantie niet op. Al die alcohol lijkt gewoon. Maar toch is Louise (volgens het concept) een doorgewinterde alcoholist.
Met een flinke bult followers (16k aan einde van de campagne, ondertussen bijna 60k) een mooi succes. Door het Franse BETC.
Voor deze baan bij Columbia Sportswear moet je flink de bergen in
Een beetje arbeidsmarktcommunicatie om stiekem je merk een boost te geven, kan geen kwaad. Denk aan Heineken The Candidate.
Doet Columbia Sportswear ook. Deel twee van de sollicitatie was namelijk hoog op een berg. Hogerop komen. Geinige video.
Trends en ontwikkelingen
Korte update over wat je afgelopen week had moeten meekrijgen. Met name tech giganten die de core business uitbreiden:
Uber lanceert Uber Eats in o.a. Nederland...
Met nog mini bezorggebied (zie onder, Amsterdam) nog een kleine start. Maar dat gaat ongetwijfeld groter worden. En overigens gewoon met de auto, niet hip op de fiets zoals Deliveroo en Foodora.
... Apple gaat advertenties toestaan in de app store...
Apple wordt nog meer Publisher. Want: vรฉรฉl mensen browsen de app store voor adviezen over nieuwe applicaties. Daar adverteren kan nog wel eens goed effect hebben.
... en Facebook gaat het gevecht aan met Craigslist (en Marktplaats) met een eigen verkoopfeature
Je gelooft het niet, maar groepen waar spullen worden verkocht zijn groots op Facebook. Daar ziet Facebook zelf ook wel markt in en gaat het nรณg makkelijker maken spullen te verkopen.
Amazon zet serieus in op AI: verdien $2.500.000 met een goede conversational artificial intelligence
De in mei aangekondigde Google Home is vanaf vandaag beschikbaar. Apple maakte Siri beschikbaar voor OSX in de laatste update. En ook Facebook sleutelt met Facebook M aan conversational intelligence.
En dat terwijl de grootste drempel nog genomen moet worden: de boel eens goed laten werken.
Amazon heeft daar een flinke zak met geld voor over en daagt studenten uit om een bot te ontwikkelen die minimaal 20 minuten een gesprek gaande houdt. Wat ze zelf schrijven:
The challenge is to create a socialbot, an Alexa skill that converses coherently and engagingly with humans on popular topics for 20 minutes.
Benieuwd wat daar uit gaat komen :-)
Longreads die het lezen waard zijn
FD over digital first aanpak (Blendle link, โฌ0,89)
Ik waarschuw je nog รฉรฉn keer: het artikel kost โฌ0,89 via Blendle maar is ontzettend het lezen waard.
Over het omgooien van redactieflows (eerst komt het op de site te staan, dan moet je maar geluk hebben dat het in de papieren krant komt) en de blijvende papieren oplage, want dat is nog steeds wat mensen willen.