Zo. Dat is lang geleden.
Editie 31 stuurde ik ongeveer 3 jaar geleden đ En nu begint het publishen weer te jeuken. Want door meer te schrijven, wordt schrijven leuker en makkelijker. En nu ik merk dat m'n vingers weer wat roestiger over m'n toetsenbord bewegen, wordt het tijd om het schrijven met weer met regelmaat op te pakken.
In deze nieuwsbrief neem ik je mee in een aantal parels van het web en eigen artikelen en podcasts.
Zin in! đ
Trends en ontwikkelingen
Hoe Travis Scott en Fortnite je op een andere manier naar bereik laten kijken
Wie mij een beetje kent, weet dat ik af en toe wel eens een uurtje doorbreng in Fortnite.
Natuurlijk ben ik daarom extra gevoelig voor de campagnes die daar plaats vinden. Zoals deze dikke samenwerking tussen rapper Travis Scott en Fortnite, met als 100+ miljoen views als gevolg.
Ik zette de cijfers voor je op een rij.
Ø Hoe een niet-bestaande stad dieven opspoort
Knuffelnomad/-developer Pieter Levels ontwikkelt Nomadlist, een platform waar je ontdekt waar je het beste kan werken als digital nomad.
Omdat data zijn meest waardevolle asset is, doet hij er natuurlijk alles aan om ervoor te zorgen dat er niet wordt gejat. Zijn troef: een nepstad.
Komt hij op een ander platform deze stad tegen, dan weet hij dat zijn data is gebruikt.
Geniale zet đ¤
Due to COVID-19: Hoe je als merk een sluiting communiceert
De retail wordt geraakt. En hard ook.
Hoe communiceer je dan als winkel? Of als buurthuis? Deze site verzamelt de mededelingen die vaak nogal generiek worden overgenomen van anderen. Van dit soort databases gaat mijn hard sneller kloppen: het legt mooi bloot hoe het ook kan, het inspireert en zet mensen aan tot actie. Tof!
Moet je als merk adverteren in tijden van Corona?
Ik schreef een stuk over adverteren en merkbouw in tijd van Corona.
Want ook al is het consumentengedrag verandert, er zijn veel kansen voor adverteerders. Om maar vast antwoord te geven op de vraag in de titel van het artikel: zet zeker je campagnes niet stop als je nog gewoon beschikbaar bent voor je doelgroep.
Podcasts voor in je oor
Radioreclames in tijden van Corona | đģ Het Reclameblok
Ik heb een zwak voor radioreclame. Het is een tof medium waar je in een korte tijd veel mensen kan bereiken. Helaas wordt mijn enthousiasme niet gedeeld door alle reclamemakers. Waardoor er vÊÊl slechte spots te horen zijn.
Gelukkig zijn ook parels te horen. Die zet ik op een rij in mijn podcast Het Reclameblok.
Mijn laatste aflevering gaat over radioreclame in tijden van Corona. En hoe je daar als merk goed mee om kan gaan.
Oude tech met nieuwe zakken | đž 1.44MB Podcast
Met buddy Bram maak ik tweemaandelijks de 1.44MB Podcast. Een show over media, technologie en bureaucultuur.
In onze laatste aflevering, opgenomen met hulp van Nederlandse startup Riverside, hebben we het samen met een aantal luisteraars over nostalgische technologie.
Tot de volgende!
Ik had weer plezier in het schrijven van de update!
Tot over 2 weken đ