Verse trends, eyecandy en copy lessen in je inbox! Lees mee hoe ik verliefd ben geworden op een VR app, wat outdoor reclame in deze tijd voor je merk kan doen en hoe je slimmer wordt van een Twitterdraadje over schrijfstijl.

Veel leesplezier! πŸŽ‰

Door Supernatural wil ik een Oculus Quest kopen

Door Supernatural wil ik een Oculus Quest kopen

Holy shit 😍 Sporten is natuurlijk een dikke uitdaging op dit moment. Daardoor raken dit soort producten nog meer. Supernatural is een VR app exclusief voor de Oculus Quest. Beweeg in VR om fit te blijven.

Wat ze waanzinnig slim doen, is het in een subscription model gieten. Met content die dagelijks vernieuwd. Kost je dan wel even 19 dollar per maand (228 dollar per jaar). Zeg maar dezelfde kosten als een basic sportschool. Heel benieuwd of ze dit gaan volhouden, want het aantal mensen met een Oculus Quest is voor m’n gevoel nog niet mega.

Oh, en voorlopig nog even niet in Nederland beschikbaar 😒

Reclame die je niet gemist mag hebben

Laten we het eens over outdoor reclame hebben. Mensen verplaatsen zich minder, maar dat maakt outdoor niet minder relevant.

Wijn-in-blik merk Hun lanceert via outdoor

Wijn-in-blik merk Hun lanceert via outdoor

Kleine deja-vu met Oatley. Wat een lekkere opvallende manier om outdoor in te zetten in deze tijd. Wel benieuwd of ze deze tone of voice ook goed kunnen doortrekken na corona.

Go go Chanel: kindertekeningen schot in de roos

Go go Chanel: kindertekeningen schot in de roos

Chanel is lekker aan het shinen in Nederland. En al is deze campagne volgens Γ‘lle reclameprincipes helemaal fout, toch scoort het als een malle.

Dat out of home nog steeds erg goed werkt, blijkt overigens uit dit onderzoek van Qmusic naar effectiviteit bij inzet met radio en out of home.

πŸ“ Ik schreef zelf ook nog een stukkie

De juist-nu index als voorspeller van clichΓ© communicatie

De juist-nu index als voorspeller van clichΓ© communicatie

Ik kan wel gniffelen om copy-paste communicatie. Want natuurlijk is corona een haakje om communicatie aan op te tuigen. En dat doen veel ondernemers. Lees erover in mijn artikel met de juist-nu index.

Zieke piek!

πŸ’Ύ 1.44MB Podcast – πŸ’΅πŸ€‘ Bij Booking.com verdien je $ 250.000,- ….gemiddeld!

We lanceerden weer een nieuwe aflevering van de 1.44MB podcast. Over van alles en nog wat en het per ongeluk uitpluizen van de Booking.com jaarrekening om erachter te komen dat daar wel héél veel geld wordt verdiend.

M'n lievelings-Twitterdraadje van deze week

17 tips om nog lekkerder te schrijven

17 tips om nog lekkerder te schrijven

Soms kom je een Twitterdraadje tegen die je wel mΓ³et delen. Onderstaande plak ik gewoon integraal in deze nieuwsbrief. Β Wordt er wijzer van en leer beter schrijven.

Niet alle tips door elkaar gebruiken, goed?

En hier krijg ik ook nog energie van

Vooruit, snel nog even een kort lijstje. Deze mail wordt immers al best lang. Onderstaande artikelen kwam ik tegen en wil ik je zeker niet onthouden.

πŸ€“ Contagious over verkoop van creativiteit

Contagious Magazine is het lekkerste blad over reclame en creativiteit. In dit doccie zetten ze de effectiviteit van verschillende campagnes uiteen. Leerzaam!

⚑️ Superlist is de lekkerste landingspagina die je deze week gaat zien

⚑️ Superlist is de lekkerste landingspagina die je deze week gaat zien

Nieuwe productiviteitsapp Superlist gaat binnenkort live. De app krijgt al lekkere tractie, aangezien het van de makers van Wunderlist is. Γ‰n omdat de landingspagina zo gruwelijk lekker is. Parallax mag zelfs in 2020 weer.

🎨 The Kawaiization of product design: Alles wordt fluffy

🎨 The Kawaiization of product design: Alles wordt fluffy

Tobias van Schneider is een flinke designbaas. Hij schreef over een mooie designtrend: hoe alles fluffy, rond en aaibaar wordt. Lekkere stijl!

Tot de volgende!

Deze update schrijven was weer een feestje! Tot over 2 weken πŸŽ‰

Over sporten in de wolken in VR (☁️), effectiviteit van outdoorcampagnes met wijn (🍷), hoe al het design fluffy wordt (🐻) en hoe je slimmer copy schrijft dankzij een geniaal Twitter-draadje (🐦)