Deze week lees je o.a. over een magisch billboard, het IAB dat Forbes achteraan gaat om adblockers tegen te gaan en de teloorgang van print oplage van kranten in de VS.

YES. Komt-ie!

Reclame die je niet gemist mag hebben

Quebec City Magic Festival verrast je met magie

Jaa! Dit is leuk. En laagdrempelig. Low tech interactieve 'print media'.

Check die casefilm.

De vetste wintersport video die je dit seizoen gaat zien

"The Masquerade" is een vette, 9 minuut durende, video met de vetste shots. Kan maar nét tippen aan mijn 2015 video ;-)

Na Forbes in de US vraagt nu IAB aan Nederlanders om adblocker uit te zetten

Dit is een interessante trend. Twee weken geleden schreef ik over Forbes die een oproep deed aan haar lezers om de adblocker uit te zetten in ruil voor een "ad-lighter experience".

Nu doet IAB eenzelfde oproep, via haar leden (bijvoorbeeld vi.nl) om sites te whitelisten.

Dit is een glijdende schijf waar adverteerders niet onderuit kunnen. De opkomst van ad-blockers is groots. Daar ga je met dit soort oproepen niet iets aan doen.

De korte klap is toegang ontzeggen tot content. Maar dat lijkt me niet een hele houdbare situatie.

Periscope + GoPro = Realtime HD streaming

MODDERVET. GoPro werkte al met Meerkat (†), maar nu ook met Periscope. Realtime dikke streams via je GoPro.

Gamebouwer Starbreeze komt met een arcadehal met VR beleving

Dit is interessant. Starbreeze bouwt in LA een arcadehal waar je casual VR games kan gaan spelen. Natuurlijk was er al The Void, dit lijkt me een stuk laagdrempeliger. Onder andere met een Walking Dead Virtual Reality ervaring. Tof!

Alle voortekenen dat Apple niet je woonkamer gaat overnemen

Althans, niet je televisie. Head Design verlaat de toko en volgens mij valt de sales van 't apparaat ook tegen.

The sky is falling on print newspapers faster than you think

Kijk voor de gein even naar onderstaande tabel om het verschil in 2 jaar tijd van de print oplage van grote US kranten te zien.

Au.

Met dalende aantal verkopen moeten de uitgevers wel gaan bezuinigen (want minder inkomsten). Zal dit te koste gaan van de kwaliteit?

Adsvise - Overzicht van ad formaten

Dat is nog eens handig. Alle formaten van ads in één overzicht.

Many Senior Ad Buyers Plan to Advertise on Snapchat in 2016

Niemand snapt het. Iedereen wil het. En vooral adverteren.

Longreads die het lezen waard zijn

Your Agency Hates You and You Don't Even Know It: The Brief

De voormalige Chief Marketing Officer geeft een lesje in het briefen van je bureau. Open deuren? Zeker. Toch inzichtvol? Ja hoor.

De samenvatting

  • Know thy brand.
  • Don't get bored with a great brief.
  • Every word counts.
  • How much creative is actually needed?
  • Mandatories.

Revue van Matthijs Roumen - Over de strijd tegen adblockers, billboards vol magie en briefingsadvies vanuit een adverteerder