YES. Eerste issue. De focus in wekelijkse update gaat naar:

  • de reclame die je niet gemist mag hebben;
  • de trends en ontwikkelingen van de afgelopen week, en;
  • de longreads die het lezen waard zijn.

Let's go!

Reclame die je niet gemist mag hebben

Gamma maakt het internet kapot met #gammatop2000

Copywriters gaan helemaal wild op de inhaakcampagne van Gamma. Verzin een leuke woordgrap op een top2000 nummer. Zo simpel als het is, zo goed werkt het ook. Mijn toevoeging? "I can kit no, satisfaction" van de Rolling Stones.

Jaguar steekt middelvinger op naar virtual reality

Haha Jaguar steekt middelvinger op naar virtual reality #actualreality https://t.co/d5xq7os0CK /via @SHMEngels https://t.co/3f7p4DrsuA

NOS lanceert parel van interactieve longread: Datadrift

In Jip-en-Janneke taal uitleggen hoe de overheid omgaat in de strijd tegen terrorisme en daarbij de mogelijke inbreuk op privacy.

Sterk staaltje interactieve content in een lekker jasje.

Vertellen over je jaarresultaat doe je zo.

Publicis snapt ook wel dat het brengen van gortdroge informatie op een betere manier kan, dan een man in een pak achter een bureau. Daarom pakt de CEO het op een komische en reclamische manier aan. Love it.

Citymarketing gone wrong: Wist je dat CU2030 niet over 2030 gaat?

Het is een veelgemaakte denkfout onder inwoners van de stad. De afkorting CU2030 betekent niet dat de bouwwerkzaamheden rond het stationsgebied pas in 2030 af is.

Faal in communicatie. Hoe kan je als bureau zo'n denkfout maken?

Vergeet TechCrunch: Op Product Hunt spot je de nieuwste startups

Als Wired het zegt, is het waar. Product Hunt is het nieuwe TechCrunch. Houdt het platform in de gaten, want daar spot je de pareltjes die je niet gemist wil hebben.

Extra tip: Download de Product Hunt Chrome Extension waardoor je elke browsersessie start met een overzicht van de beste platformen van die dag.

Lijstje! De 53 startups die groot gaan worden in 2016

Categorie: om in de gaten te houden — The 53 startups that will be huge in 2016, according to venture capitalists. Geinig om doorheen te bladeren voor een Aha-erlebnis in het nieuwe jaar.

Longreads die het lezen waard zijn

Monday Note over content fabrieken bij kranten

Natuurlijk keek je kwijlend naar Cocainenomics op Wall Street Journal, een geniale samenwerking waarbij redactionele content en journalistiek samenkomt. Want, wow: "Since March 2014, The WSJ Custom Studio produced about 150 campaigns, large & small.”

Designplatform Muzli zette een reeks aan redesign voorstellen onder elkaar. Eyecandy die laat zien dat grote logge platformen prima een likje verf kunnen gebruiken.

Benedict Evans: 16 voorspellingen voor mobile voor het komende jaar

Benedict Evans heeft altijd gelijk. Lees daarom zijn 16 voorspellingen. Of zoals hij het zelf omschrijft:

"In this post, I outline what I think are the 16 topics to think about within the current generation, and then link to the things I’ve written about them. In January, I’ll dig into some of the themes for the future - VR, AR, drones and AI, but this is where we are today."

Revue van Matthijs Roumen - Reclame, Trends & ontwikkelingen en de beste longreads van afgelopen week