YES. Eerste issue. De focus in wekelijkse update gaat naar:
- de reclame die je niet gemist mag hebben;
- de trends en ontwikkelingen van de afgelopen week, en;
- de longreads die het lezen waard zijn.
Let's go!
Reclame die je niet gemist mag hebben
Gamma maakt het internet kapot met #gammatop2000
Copywriters gaan helemaal wild op de inhaakcampagne van Gamma. Verzin een leuke woordgrap op een top2000 nummer. Zo simpel als het is, zo goed werkt het ook. Mijn toevoeging? "I can kit no, satisfaction" van de Rolling Stones.
Jaguar steekt middelvinger op naar virtual reality
Haha Jaguar steekt middelvinger op naar virtual reality #actualreality https://t.co/d5xq7os0CK /via @SHMEngels https://t.co/3f7p4DrsuA
NOS lanceert parel van interactieve longread: Datadrift
In Jip-en-Janneke taal uitleggen hoe de overheid omgaat in de strijd tegen terrorisme en daarbij de mogelijke inbreuk op privacy.
Sterk staaltje interactieve content in een lekker jasje.
Vertellen over je jaarresultaat doe je zo.
Publicis snapt ook wel dat het brengen van gortdroge informatie op een betere manier kan, dan een man in een pak achter een bureau. Daarom pakt de CEO het op een komische en reclamische manier aan. Love it.
Citymarketing gone wrong: Wist je dat CU2030 niet over 2030 gaat?
Het is een veelgemaakte denkfout onder inwoners van de stad. De afkorting CU2030 betekent niet dat de bouwwerkzaamheden rond het stationsgebied pas in 2030 af is.
Faal in communicatie. Hoe kan je als bureau zo'n denkfout maken?
Trends en ontwikkelingen
Vergeet TechCrunch: Op Product Hunt spot je de nieuwste startups
Als Wired het zegt, is het waar. Product Hunt is het nieuwe TechCrunch. Houdt het platform in de gaten, want daar spot je de pareltjes die je niet gemist wil hebben.
Extra tip: Download de Product Hunt Chrome Extension waardoor je elke browsersessie start met een overzicht van de beste platformen van die dag.
Lijstje! De 53 startups die groot gaan worden in 2016
Categorie: om in de gaten te houden — The 53 startups that will be huge in 2016, according to venture capitalists. Geinig om doorheen te bladeren voor een Aha-erlebnis in het nieuwe jaar.
Longreads die het lezen waard zijn
Monday Note over content fabrieken bij kranten
Natuurlijk keek je kwijlend naar Cocainenomics op Wall Street Journal, een geniale samenwerking waarbij redactionele content en journalistiek samenkomt. Want, wow: "Since March 2014, The WSJ Custom Studio produced about 150 campaigns, large & small.”
Plaatjes kijken: Redesign concepts for popular websites
Designplatform Muzli zette een reeks aan redesign voorstellen onder elkaar. Eyecandy die laat zien dat grote logge platformen prima een likje verf kunnen gebruiken.
Benedict Evans: 16 voorspellingen voor mobile voor het komende jaar
Benedict Evans heeft altijd gelijk. Lees daarom zijn 16 voorspellingen. Of zoals hij het zelf omschrijft:
"In this post, I outline what I think are the 16 topics to think about within the current generation, and then link to the things I’ve written about them. In January, I’ll dig into some of the themes for the future - VR, AR, drones and AI, but this is where we are today."