Yes! Nog net op tijd om als weekend leesvoer te beschouwen.
Naast kakelverse commercials, trends en longreads nog één leuk weetje: sinds deze week bestaat Studio Roumen! Het stelt geen druif voor (het is puur om de financiën van o.a. Handbagage Afmetingen (huh?) af te vangen), maar tóch leuk om een onderneming officieel te starten!
Reclame die je niet gemist mag hebben
"Nike: The Switch" is de beste 6 minuten die je deze week kan besteden
Vette spot waarin Ronaldo verruilt met een jong jochie. Waanzinnige manier van Nike om het merk te laden.
What if brilliance had to start all over again?
"Momondo: The DNA Journey" gaat over tranen
Yes. Lekker janken. Op basis van een DNA test wordt getoond hoe de hele wereld onderdeel is van je geschiedenis. Wat extra vet is: Momondo deelt 500 DNA kits uit waarmee je kans maakt op een reis naar álle landen van je eigen herkomst.
Nog meer cryvertisement: Gillette Tells Teens to 'Go Ask Dad'
Geinig. Waar Dove de sterke en trotse vrouwen / moeders positie probeert te pakken, lijkt Gillette het nu voor vaderdag te gooien op vaders.
Trends en ontwikkelingen
SkyScanner introduceert interessante chatbot
Chatbots. Daar gaat nog wel iets mee gebeuren de komende jaren.
SkyScanner lanceert er eentje die je, binnen de Facebook Messenger omgeving, helpt om een trip te boeken.
Het is een feit: 3D printers gaan de massa niet bereiken
Natuurlijk zagen we 't wel aankomen. Maar de onderbouwing is er nu ook. Mensen kopen simpelweg niet genoeg 3D printers om de markt overeind te houden. Wat niet betekent dat de commerciële markt voor 3D printers niet bestaat (en op kantoor gebruiken we ook mooi 3D printers voor allerlei prototypes).
Blijft gaaf spul.
Longreads die het lezen waard zijn
Prima stuk van Tom De Bruyne over vastgeroeste conventies
Nee, de creatieve vloer is niet heilig. En ja, merken moeten leren om meer agile te gaan werken en ontwikkelen. Zoals altijd een slim stuk schrijfsel van Tom over de manier waarop we met reclame om moeten gaan.
Of zoals hij het zelf noemt: Drie mythes over strategie, creatie en productie die de digitale transformatie van ons vakgebied in de weg staan.
The Artificial Intelligence Revolution: Part 1 - Wait But Why
Scrollpost. Want dan krijg je de boodschap ook prima mee. Samengevat: holy shit, wat leven we in een toffe tijd en wat gaat AI véél brengen.
Want ook al voelt het zo:
In realiteit staan we aan de vooravond van véél slimmigheid.
En dat komt weer door de exponentiële groei van computer brain intelligentie.